Kirppiskierros Riiassa

Heissulivei! 

Tein eilen (mun mittapuulla) niin villin kirppislöydön, että halusin tulla esittelemään sen tännekin. Ennen kuin päästään käsiksi tähän hulluun löytöön, tahdon jakaa muutaman kirpparisuosituksen Riiassa. Nää on etenkin vintagehaukoille!


    Marijas iela 14A,
    Tērbatas iela 38,
    Ģertrūdes iela 16

Uffin latvialaisella siskolla Humanalla on liikkeitä ympäri kaupunkia; oon kiertänyt niistä mahdollisesti jokaisen, heh. Keskustasta löytyy kolme Humana Vintage -myymälää, jotka sijaitsevat kätevästi kävelyetäisyydellä toisistaan. Valikoimasta löytyy vintagevaatteita, -asusteita ja -kenkiä miehille ja naisille. Hintataso on aika samanlainen kuin Suomessa Uffilla. Mallisto vaihtuu kuun lopulla, joten silloin varsinkin kannattaa suunnata penkomaan rekkejä, jos sattuisi löytämään tasarahapäiviltä jotain mielenkiintoista pikkurahalla.



Miera iela 5,
Krišjāņa Barona iela 44

NorthernGrip Vintagella on Riiassa pari myymälää, joista toinen pienempi on keskittynyt miesten vaatteisiin. Tietysti just tästä liikkeestä bongasin muun muassa aivan upeita sammareita, jotka tietenkin oli mulle liian isoja ja ihan väärän mallisia. Hinnat oli aika tyypillisiä vintagehintoja, joskin nyt taisi olla jonkin sortin alet käynnissä – esimerkiksi hameita olisi saanut neljällä eurolla, t-paitoja vitosella ja neuleita kuudella eurolla. Vaatteet olivat omaan silmään tosi hyväkuntoisia ja ilmeisesti ne huolletaankin ennen myyntiin pistämistä. Molemmat myymälät olivat superviihtyisiä ja tykkäsin kovasti tuotteiden esillepanosta.



Sitten mun löytöihin! Oon jo pitkään metsästänyt uutta pientä mustaa nahkalaukkua edellisen Primarkista vuonna 2017 ostamani veskan tilalle (ei, se ei ole aitoa nahkaa) ja nyt vihdoin löysin aivan täydellisen laukun kolmella eurolla. Tää on hurjan sievä ja aivan täydellisen kokoinen puhelimelle, avaimille ja muulle pienelle pakolliselle sälälle.

Vihreä villakangastakki oli puoliksi heräteostos. Mun oli tarkoitus shoppailla täältä itselleni musta villakangastakki kevääksi, mutta tää takki oli niin upean värinen, että pienen harkinnan jälkeen kiikutin sen kassan kautta kotiin. Maksoin tästä kymmenen euroa, mikä ei mun mielestä ole paha hinta ihan priimakuntoisesta vintagevaatteesta. Malliltaan tää on mukavan väljä, muttei silti mikään säkki, ja kauluksen saa käännettyä pystyyn, mikä lisää ryhdikkyyttä. Rakastan juuri tällaista retrovihreää ja tää sopii täydellisesti mun hiusten väriin! Ei todellakaan sellainen vaate, jota normaalisti on totuttu näkemään mun päällä (yleensä asun treenivaatteissa, vaikkei mua jumpalla sen enempää kuin juoksupolullakaan tapaa) mutta toivon, että tää löytää käyttöön.


Enää kolme viikkoa aikaa metsästää Riian paras kirppis, mutta näidenkin puotien antimilla pötkii jo pitkälle.

Kommentit

Lähetä kommentti